Kommande träning

Efter att i princip hela hösten, vintern och våren kört mängdträning kommer jag nu fokusera lite mer på fart de kommande 3 månaderna. Det innebär helt enkelt att jag kommer springa bitvis i högre fart och ha en mindre löpmängd. 

Detta gör jag för att jag tror det är bäst långsiktigt för min ultralöpning. Jag är ute efter en träningsförändring som ska utveckla mig, för att sedan gå tillbaka till mer mängd. Kommer snitta ca 14-15 mil per vecka de kommande månaderna. 

Den här träningen kommer jag att göra fram till SM 100 km den 13 Juli. Det tror jag inte är optimalt för just den tävlingen och kommer ta det som en del av uppladdningen till VM. Sen kan man kanske tycka att jag borde prioritera den tävlingen då jag inte är uttagen till VM och det är min sista chans att visa att jag borde få springa där, men mitt mål för säsongen är inte att delta på VM. Mitt mål för säsongen är att springa väldigt bra på VM. Då tror jag att det här är det bästa upplägget för att göra det. Sen kan jag personligen tycka att jag ändå redan har bevisat att jag bör få springa då, men inget är klart före uttagningen är gjord. Men jag lägger upp säsongens träning för att prestera den 27 November i Spanien.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0