Träningsdag i Stockholm

Kom till Stockholm i fredags för en träningshelg med mitt ultrateam ultra360. Valde dock att åka hem redan på Lördag eftermiddag. Vill inte gå in på varför, men kan berätta vilken underbar träningsdag vi hann med istället.

Det var en minst sagt intensiv, spännande och annorlunda träningsdag vi fick vara med om. Vi gick upp i hyfsad tid för att vara i en gymnastiksal 06:45. Väl där blev det fokus på stabilitet, styrka och framförallt rörlighet med ett gäng spännande övningar. 

Vi tryckte i en macka för att sedan göra oss redo för en löptur. Klockan var nu ca 9. Fokuset var att hitta flowet i sin tänkta tävlingsfart. För min del blev det 25 minuter i strax under 4 minuters fart. Sprang lite till innan vi sprang bort mot en snöig fotbollsplan. Väl där väntade ett gäng nya spännande övningar. Allt från traditonella övningar som löpskolning och vanlig löpning till parkour övningar stod på schemat. 

Klockan blev 12 och nu var det dags för en snabbare lunch, innan vi återigen begav oss mot fotbollsplanen. Lite fri löpning blev det innan vi skulle göra oss redo för 6 stycken maxlopp på 50 meter. Dock var det inga vanliga maxlopp, utan dom skulle ske barfota i snön. Gick det med. Vi sprang en kort sväng till innan vi begavs oss till gymet för ett styrkepass. 


Sen blev det hemfärd för mig. Men tar med mig många nya intryck och övningar som förhoppningsvis gör mig till en bättre ultralöpare. Imorgon Söndag blir det dock ett vanligt hederligt långpass.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0