Avslutar 2015 med vinst och 223 km

Ett år med några toppar och rejäla bottennapp avslutas med en seger. Vann sydvästloppet i Grums på nyårsafton. Är inne i en hård träningsperiod, så tyckte att benen svarade förvånansvärt bra. Tiden blev 29:30 på 8.2 kuperade km. Sprang banan för 2 år sedan på 27:20. Skillnaden var att då var det helt bart och riktigt varmt, nu var det ordentligt isigt och bitvist spårigt. Så om det var ett bra eller dåligt resultat lägger jag iängen värdering i. Tar med mig känslan och faktan att jag var nästan 2 minuter före duktige tvåan Fredrik Nordström.
 
Annars den veckan blev det 223 km löpning. Tanken är att det ska bli absolut minst lika mycket den här veckan innan jag lättar ordentligt på träningen för att göra ett bra 6-timmars den 23 Januari.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0