Borejoggen

Det blev inte 11:e gången gillt. Får satsa på 12:e istället. Årets Borejogg räckte till en 4:e plats. Slagen av en Eskilstunas afrikanske löpare Nasir Dawoud, Akeles Anders Kleist och spurtslagen av Bill Impola. Det sista kändes riktigt surt. Tiden var dock 25 sekunder snabbare än jag sprungit loppet förut på mina 10 andra försök, så kan inte vara helt missnöjd, även om det alltid är ett misslyckande när jag inte vinner detta lopp.
 
Loppet:
Som vanligt är det många som rusar i början. Försökte att inte bli stressad av det och la mig i mitt tempo, kanske lite fortare än jag ville. Låg kanske runt 10:e plats efter några hundra meter. Plockade dock ganska snabbt när vi kom mot första långa backen. Förstod redan innan loppet ett Dawoud och Kleist skulle bli för tuffa, men resten borde jag kunna slå. Efter 3 km låg jag 4:a och hade Bill 30-40 meter före mig. Knappade in sakta och strax efter kyrkbacken var jag ikapp. Kleist var en bit framför och det var långt bak. Det blev lite taktiklöpning nu och farten avtog lite stundtals. Försökte trycka på lite i den långa nerförsbacken ner mot torget efter 7 km. Det var dock inget direkt försök för att få en lucka. Mer bara för att hålla upp farten. Rycket kom istället från Bill med ca 500 meter kvar. Det blev en liten lucka, men jag kunde jobba mig tillbaka och kunde i princip gå upp jämnsides med 100 meter kvar, men närmare än så kom jag inte och fick se mig slagen med en 1/2 meter och fick nöja mig med en 4:e plats. Bak var det en minut till nästa löparen. 
 
Var riktigt besviken efter målgång, men egentligen kan jag inte vara det. Det var segern jag ville ha, men med det motståndet hade jag ingen chans. Tiden var bra. Det enda jag kan vara besviken på är att jag förlora spurten mot Bill. 
 
Dagen efter Borejoggen började jag en mängdvecka. Det har blivit 81 km löpning de senaste 2 dagarna + cykel & styrka. Nästa tävling blir SM 100 km den 13 Juli.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0