Nästa tävling spikad

Nu är det helt klart att nästa tävling blir Borlänge 6-timmars. Hotellet är bokat, anmälan betald, har tagit ledigt från jobbet dagen innan och framförallt är formen här. Så den 2 April väntar 6 timmars löpning.
 
Varför just detta lopp?
För att jag anser att det ligger perfekt i tiden inför VM i 100 km (Som jag absolut inte är uttagen till ÄN). Men med det här loppet hoppas (räknar) jag med att i princip kvittera ut en flygbiljett till ••••••••• den ••/••. 
Banan är snabb och det finns möjligen motstånd som kan vara till nytta för mig. Den norske VM-löparen John Henry Strupstad skulle kunna vara bra draghjälp till ett acceptabelt resultat. 
 
Känslan just nu är riktigt bra. Längtar verkligen till loppet och tänker på det väldigt mycket och ofta. I huvudet finns inget annat än att det kommer att gå riktigt bra. Sen är det även det som är realistiskt. Träningen har gått väldigt bra och jag är helt övertygad om att jag aldrig har varit en bättre ultralöpare eller mer förberedd.
 
Mål
Riktlinjen för VM är 85 km, så det är egentligen bara det jag ska springa längre än för tillfället, gärna med lite marginal. Sen är jag fortfarande helt säker på att jag kan springa över 90 km (Svenskt rekord). Men tänker inte satsa så hårt nu och accepterar hellre ett resultat på 86-87 km än att riskera att klappa igenom.
 
 

Kommentarer
Postat av: Kristian

Håll dig till planen så tar du 87! Lycka till!
Kommer du till Arvika den 16:e?

Svar: Tack Kristian!
André Rangelind

2016-03-25 @ 10:58:32
Postat av: Ingela

Spännande! Lycka till 👏👏

Svar: Tack Ingela! Krya på dig!
André Rangelind

2016-03-25 @ 11:15:31
Postat av: Anton

JAAA, klart det går ska gå bra! Lycka till! Jag och elefanterna (som jag kommer besöka) kommer heja stenhårt på dig!

Svar: Tack Anton! Känns tryggt att veta!
André Rangelind

2016-03-27 @ 13:19:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0