Återhämtningsdag som gick sådär...

Benen var rejält slitna efter gårdagens maraton. Så det var inte aktuellt att springa idag. Istället var tanken att cykla lugnt i drygt 2-3 timmar. Hade bestämt träffa med Anders vid klarälvsbanans början. Han skulle köra rullskidor och jag cykla. Då det är betydligt lättare att cykla kunde jag ta det ganska lugnt. Jag cykla dit och vi började våran resa norrut. Efter ganska exakt 1 timme var vi framme i Forshaga där vi tog en liten paus och sedan vände hemåt. Var en riktigt härlig färd fram till nu. Var riktigt skönt för benen att cykla.
 
Dock vände allt vid vändningen. Märker ganska direkt att jag har fått punktering. Då det var 2 mil till karlstad och ytterligare drygt 7 km hem var det bara att trampa på. Cykeln gick nu på fälgen och det var inte lika roligt längre. Träffade en man efter banan som hade en cykelpump. Gjorde ett desperat försök att fylla på luft. Men tog 1 km och det var lika dåligt igen. Med ca 7 km kvar gav dock cykeln upp helt och slangen flög ut och trassla in sig i hjulet. Nu gick det inte ens att rulla cykeln. Anders ringde sin fru Lisa och hon kom och hämta oss i Kroppskär. Fick springa de sista 5 km dit och det kändes förvånansvärt bra. Lite kräm kvar i benen efter gårdagen. Så nu om någon vill ha en cykel står det en strax söder om Ulvsby vid Klarälvsbanan. Men annars var det en riktigt bra dag!
 
Punka deluxe:
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0