Tankar och målsättningar Bislett 24h

Då jag inte tänker på något annat än Bislett i löpvägar kan jag lika gärna sätta mina målsättningar inför loppet nu. 
 
Tanken i Februari när jag bestämde mig att springa loppet var att vara väldigt öppensinnad och acceptera alla resultat. Den tanken fanns med länge, men det har hänt mycket för mig som löpare sedan februari och målsättningarna är betydligt högre nu. För några månader sedan skulle jag förmodligen vara nöjd med 22 mil som är ett bra 24h resultat. Men skulle det bli 22 mil till helgen skulle jag bli extremt besviken. Även om jag vill gå in med en ödmjuk inställning känns 24 mil som en skamgräns och då får jag vara nöjd på något sätt. Men målsättning är betydligt högre än så.
 
Rune Larssons Nordiska rekord på 24h är 262640 meter, vilket ger ett snittempo på 5:29 per km. Då jag planerar att springa betydligt fortare än det i början och inte planerar att klappa igenom känns det löjligt att inte ha som målsättning att klå det rekordet. Måste poängtera att det är ett riktigt bra rekord, men tror inte att det kommer att få fira sin 30 års dag. Sen vill jag självklart vinna loppet. 
 
Ska man se något negativt är att jag aldrig har sprungit i närheten av denna distans förut och har egentligen ingen aning om hur kroppen kommer att reagera. Jag kan lika gärna hamna på Ullevåls universitetetssjukhus och få en riktigt käftsmäll, men har svårt att se att det ska hända. 
 
Målsättning: Nordiskt rekord (262640)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0