Ingen olivolja under Bislett

Har varit ledig idag. Så passade på att köra ett långpass på förmiddagen och testade ett nytt näringsintag inför Bislett. Nämligen olivolja. Kändes som en kanon plan då olivolja innehåller 880 kalorier per 100 gram. Så krävs enbart 2-3 liter så klarar jag mina 24 timmar. I teorin var det perfekt. 
 
Sprang 10 km innan jag tog upp olivoljan och drack en knapp dl. Kändes helt okej. Sprang 10 km till och drack ungefär 1.5 dl. Den här gången var det inte lika trevligt. Tog någon km till innan jag börja må illa, men kunde inte få ur det ur kroppen. Nu börja det bli en riktig pina. Planen var att dricka 1 dl till efter 30 km, men mådde så jävla dåligt och fick kväljningar bara jag tänkte på flaskan. Kom hem efter 38 km och la mig direkt på golvet på balkongen. Låg där i cirka 30 minuter innan jag duschade. Aptiten var helt ur funktion, men orka tvinga i mig lite röda linser innan jag gick och la mig och sov.
 
Så här i efterhand vet jag inte hur jag tänkte. Även om jag bara skulle sitta i soffan och dricka olivolja skulle jag må dåligt. Vet inte varför det skulle funka bättre under fysisk aktivitet i över 3 timmar. Stirra mig blind på kalorierna. Sen är jag tveksam på att kroppen hinner ta till sig enbart fett. Tror kolhydrater är betydligt bättre, alternativ i kombination med fett. Blir att prova något godare nästa gång!

Kommentarer
Postat av: Ingela

Usch och fy för olivolja 😜 Måste finnas något mycket godare att springa och äta på 👍😊

Svar: Börjar att överväga det jag med 😊
André Rangelind

2015-10-02 @ 16:56:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0