Kilterrängen

Vinst och fick ett bra träningspass, annars finns det inte så mycket positivt att säga om loppet. Men här kommer min upplevelse av dagen.
 
Starten gick och tag ledningen efter ca 100 meter. Kändes bra på uppvärmingen och inbilla mig att det fanns lite fart i kroppen. Vi blev en trio med mig, Andreas Uller och Bob Impola. Var väl ganska säker på att jag med lite tålamod skulle springa ifrån dom och fokusera bara på att göra mitt lopp. Kände dock ganska tidigt att det inte var någon super dag. Hade inget riktigt driv i steget när det blev blöt och kuperat. Förstog att det inte skulle bli någon speciellt bra tid, men trodde att jag avgjorde loppet redan vid 4-5 km då de två övriga släppte. Dock blev Andreas bara lite stängd bakom Bob när han tappa och var snart i rygg igen. Måste säga att jag blev riktigt förvånad att han var så stark.
 
Nu blev det mer tekniskt löpning och när jag sprang med en riktigt duktig orienterare inser jag hur klappkass jag är i tekniskt terräng. Framförallt utför. En riktigt gåta att jag vunnit Tjurruset några gånger. Tror att han hade lite mycket respekt för mig, absolut säker på att han skulle kunna sprungit ifrån mig rejält när det var som mest tekniskt och blöt. Sen hjälpte inte mina asfaltsskor utan fäste speciellt mycket. Halka mest runt. Då vi sprungit ca 12 km blev underlaget bättre och då kändes det ganska lugnt. Hade inga ambitioner att springa ifrån Andreas längre. Bestämde mig för att bara göra så lite som möjligt tills efter slalombacken. Vi sprang först på en grusväg parallelt med slalombacken, sedan rakt ner och sen uppför slalombacken. Här var det tydligt att dagsformen inte var den bästa. Brukar kunna springa uppför princip hela slalombacken, men idag gick jag mest bakom Andreas. Tryckte på lite efter slalombacken med 2 km kvar, utan att ha några planer på att avgöra loppet. Har förvånansvärt bra självförtroende när det gäller min spurt, så när vi kom upp och bara skulle runda grusplanen var jag säker på att det var lugnt. Fick luckan jag ville och kunde jogga in i mål. 
 
Väldigt utslagsgivande bana när formen inte är den bästa. Men hade egentligen varit konstigt om det hade gått snabbt idag. Har tränat hårt den senaste tiden med väldigt lite fart. Tidigare har jag levt på formtoppen från Terräng-SM och Lidingöloppet. Även om jag var först i mål skulle jag vilja påstå att Andreas Uller gjorde dagens överlägset bästa prestation. En ung kille som verkligen har utvecklats. Skulle bli väldigt förvånad om han inte kör över mig på denna bana nästa år. 
 
Avsluta med att springa hem de 21 km.

Kommentarer
Postat av: Ingela

Grattis 👏✨

Svar: Tack!
André Rangelind

2015-10-28 @ 16:24:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0