Test om det finns någon fart

Har börjat återhämtningsveckan nu. Så det blev en vilodag igår. Behövdes inte mer för att benen var riktigt sugna på att springa. Men egentligen var det två vilodagar, då jag inte sprang på Söndag eftermiddag eller idag förmiddag heller. 
 
Idag blev det faktiskt intervaller och då jag inte ska springa många mil den här veckan passa jag på att trycka på lite. Inte direkt för att jag tror att jag kommer bli en bättre ultralöpare av det, utan mest för att det är kul. Passet med Göta blev 8 gr 4 minuter. Vi sprang i Mariebergsskogen. På varje varv var det en lång uppförsbacke (ca400 m) och en lite kortare utförsbacke (brantare).
 
Snittfart intervall:
1: 3.24
2: 3.24
3: 3.20
4: 3.17
5: 3.23
6: 3.21
7: 3.25
8: 3.25
 
Bra känsla rakt igenom. Som jag vill ha det är det ingen i Göta som ska hänga med mig när jag trycker på lite, även om världsmästare Sören var pigg i början av intervallerna. Kanske inte har jätte mycket fart i benen, men uppför kändes det  väldigt bra. Det var mitt klart starkaste parti av banan. Tror inte det var stor skillnad på min fart uppför och utför. Sen blev jag lite bekväm de 2 sista intervallerna då Sören klev av. Även om han inte var jätte nära mig sporras man att springa ifrån en duktig löpare som Sören. I mina ögon är han minst lika stor som Jonas Buud. 
 
Sprang till och från Mariebergsskogen, så fick ihop 25 km totalt. Då jag absolut inte vill springa mer än max 10 mil den här veckan får det inte bli många sådana pass.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0