Träningssummering vecka 43

Då är första av 3 veckor med ökad träning avklarad. Blev en pulserande vecka. Då jag sprang 70 km de två första dagarna och planerade att springa Skutberget All-In (37km) och Kilterrängen med nerjogg hem (43km) till helgen hade jag enbart max 40 km att springa Onsdag till Fredag, då jag skulle enbart springa 18-19 mil denna vecka. Så blev bland annat löpvila på Fredag. Veckan slutade på 184 km löpnining. Alltså helt enligt planen. Veckans bästa pass var annars Torsdag EM. Körde 20 km med 2 stycken 5 km fartökningar i passet. Planen var att springa i 4 minuter fart på dom, men första gick i 3:45 fart och andra i 3:37 fart utan att jag behövde göra mycket alls. Så tror egentligen att formen är god, men saknar syrauthållighet.
 
Den här veckan ska vara lite hårdare, ca 20-21 mil. Dock har det känts lite segt nu i början av veckan. Kilterrängen tog hårdare på kroppen än jag ville, även om det inte gick fort. Tror det sliter på benen att halka runt. Så tog och avstog ifrån löpningen på eftermiddagen idag. Behöver ändå bara snitta 30 km per dag, så det är lugnt ändå. Räknar med att benen är piggare imorgon.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0