I2-loppet

Gick väl egentligen som jag trodde efter vilan efter ultran och sjukdom på det. Seg kropp och en 2:an plats. Jag kan egentligen inte vara missnöjd över insatsen i loppet, men jag är såklart aldrig nöjd med att bli 2:a.

Starten gick och som tänkt la jag mig bara i rygg och hängde med så gott jag kunde. Kände dock redan efter 1km att Per Alsterdal hade hög fart. Heller egentligen gick det inte så fort, men med min dagsform kändes det snabbt. Vi hade sällskap med Niklas Wassberg och L-O Gävert. Efter ca halva loppet kom banans tuffaste backe och släppte medvetet en lucka på Per som jag trodde jag skulle ta in utför. Tog in lite i början, men sen var det klasskillnad. Per drygade ut meter för meter och jag gav upp hoppet att komma ifatt honom med 1 km kvar. Niklas sprang förbi mig och jag la mig bara i rygg och väntade på spurten om 2:a platsen. Tryckte på med hundra meter kvar och fick en lucka.

Var 20 sekunder efter Per på tiden 27:18. Tiden var bara 8 sekunder sämre än ifjol med en form och känsla som är bedrövlig. Så har tro på att det ska kunna gå bra på de kommande korta loppen. För kan garantera att så här dålig är jag inte på lopp runt milen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0