SM 100 km

Äntligen är det klart om SM 100 km. Det kommer att gå den 13 Juli under SM-veckan i Norrköpning. Det känns väldigt bra för sporten att få vara en del av den veckan och hoppas att det kan locka de bästa ultralöparna dit. Jag kommer iaf vara där och oberoende på vilka andra som är där kommer jag satsa på ett SM-guld. Ser verkligen fram emot det!
 
Det enda problematiska är att lag-SM går samtidigt i Norrköping. Så om Göta kommer till final får det skaffa en annan 5000-löpare. Men helt säker på att både jag och Göta vill att jag ska springa mina 100 km.
 
Så det blir två ultralopp till detta år, SM och VM. (Får jag hoppas)

Kommentarer
Postat av: Kristian

Målsättning? Sub 6:40? När går VM?

Svar: Har inte riktigt bestämt det än. Men hoppas på att vara uttagen till VM då och bara kunna fokusera på att vinna ett guld och inte jaga en tid. Men 6:40 är realistiskt om det behövs. Kan inte säga när och vart VM går innan det blivit helt officiellt, men vad jag har hört är det snart helt klar. Det enda jag kan säga är att det går sista kvartalet.
André Rangelind

2016-04-07 @ 20:02:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0