Ny mängdperiod börjar

För att bli en riktigt bra ultralöpare är jag helt övertygad om att de tre viktigaste faktorerna till framgång är:
1. Klara av att träna mycket
2. Vara skadefri
3. Ha tålamod

Med detta i tanke har jag bestämt mig för att träna något alternativpass i veckan. Med det hoppas jag på att jag ska orka träna mer mängd men samtidigt mer skonsamt. Alltså kommer det att bli mer träning tidsmässigt, men någon mil mindre löpning i veckan. För även om jag vill prestera bra redan nu är det ändå en långsiktig plan jag har med min ultralöpning. Kommer såklart ändå springa många veckor över 20 mil.

Målgång och vinst Karlstad stadslopp 21 km

Idag på min lediga Måndag blev det 3 timmar spinningcykel på FM. Ska vila nu ett tag innan det blir en löprunda för att avsluta med ett bålpass på KMTI. Viktoria som har lurat med mig på det gruppass.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0