Tävlingar 2016 fortfarande oklart

Egentligen skulle jag vilja ha tävlingsplaneringen klar nu, men på grund av att det fortfarande är oklart när SM och VM ska gå håller jag det öppet än. Då jag inte fick med mig det resultat jag ville under Karlstad 6-timmars lutar det dock mot att det blir ett 6-timmars till under våren/början av sommaren. Det som det lutar mot just nu är Borlänge 6-timmars redan den 2 April. 
 
VM kommer gå någon gång under det sista kvartalet. Även om jag absolut inte är uttagen till VM än, så utgår jag ifrån att jag kommer att springa det. Träning och tävlingsplaneringen kommer att vara inriktad för det. Förra året hade jag blivit extremt glad att bara få springa ett mästerskap. Nu är jag inte ett dugg intresserad av att "bara" få delta. Nu ska jag prestera om jag ska springa. Så därför vill jag prestera något bra resultat nu i början av året för att sedan kunna lägga allt fokus på att träna och hitta formen till VM. 
 
Så min ultrasäsong skulle kunna se ut så här:
23 Januari Karlstad 6-timmars
2 April Borlänge 6-timmars
Oktober-December VM
 
Förmodligen vill jag klämma in en ultra under sommaren också, men egentligen inte nödvändigt. Men om inte VM går allt för tidigt eller jag inte blivit uttagen än, så ligger Ultravasan i Augusti som ett mycket lockande alternativ.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0