3000 meter

Fortsätter med lite snabbare pass. Ska springa Lag-SM på Lördag och ville gärna springa på bana minst en gång innan det. Så efter 10 km igår sprang jag in på Tingvalla och körde 3000 meter på banan tillsammans med Niklas. Planen var att få en bra känsla utan att på något sätt ta i nämnvärt. Känslan var bra och tiden är egentligen oviktig. Men om någon vill veta blev det 9:32 med km 3.14, 3.11, 3.07. Hade som sagt en helt okej känsla, så det ska bli intressant att se vad jag är kapabel till att göra på 5000 meter på Lördag. Då lovar jag att jag får ta i ordentligt.

Imorgon blir det Maratonstafetten och Göta ställer upp med två jämna lag. Kan säga direkt att vi inte kommer att vinna, men det ska bli roligt ändå. 17:30 börjar det vid Tyrstugan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0