Träning vecka 50 Grundträning Hård

Måndag 10 December:
FM: Morgonjogg 10.3 km med 4 gr 100 m fartökning
EM: Distans 15 km med längre fartökningar + Bålstyrka
 
Tisdag 11 December:
FM: Morgonjogg 11 km
EM: Intervaller 20 gr 400 meter  Vila: 30 sek Totalt: ca 16.5 km + löpskolning
Kommentar: Snitt 73.1 (Se separat inlägg)
 
Onsdag 12 December:
FM: Distans 9 km med 4 gr 100 m fartökning
EM: Distans 18.4 km + Bålstyrka
 
Torsdag 13 December:
FM: Morgonjogg 10.3 km
EM: Distans, löpstyka, styrka, spänst och snabbhet. Totalt: 14.5 km
 
Fredag 14 December:
FM: Morgonjogg 10 km
EM: Distans 15 km + Bålstyrka
 
Lördag 15 December
FM: Intervaller 8 gr 6 min Vila: 1 min Totalt: 21 km
Kommentar: På löpband. Riktigt segt! Skulle egentligen kört 10 intervaller, men det var för tufft den dagen och bestämde mig snabbt för att dra ner 2 intervaller.
EM: Cykel 60 min
Kommentar: Körde lite alternativ träning när det hade varit riktigt segt några dagar
 
Söndag 16 December:
FM: Distans 28 km
EM: Cykel 30 min + Bålstyrka
 
Veckomängd: 179 km 1.30 tim cykel
Veckosummering: Det här blev en ganska seg vecka. Tror att förkylningen satt kvar lite i kroppen eller i alla fall hämmade mig lite. Trots att jag körde alternativ på Lördag eftermiddag fick jag ihop nästan 18 mils löpning och det är absolut acceptabelt. Körde ordentligt med bålstyrka 4 gånger den här veckan. Kroppen känns betydligt piggare nu och har börjat nästa vecka riktigt bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0