Pers på Världsungdomsspelen

Åkte ner till Göteborg igår för Världsungdomsspelen. Blev ett pers direkt på 1500 meter. Det nya perset lyder 4.05.21, ett pers på drygt 2 sekunder. Var väldigt osäker inför loppet hur det skulle gå när jag inte kört så mycket på bana den senaste tiden och inte kört så mycket i 1500 meters fart. Hade hoppats på att springa under 4.10 och helst ner mot perset på 4.07.5. Även om jag klarade det med marginal var jag riktigt  besviken direkt efter målgång. Kanske låter konstigt när man persar, men jag hade riktigt pigga ben igår och om jag hade sprungit bättre taktiskt skulle jag kunna springa betydligt fortare. Ska berätta lite kort om loppet:
 
Fick starta i det heat 3 (av 4) och kom ut bra i starten tyckte jag, låg tvåa i innerspåret efter 50 meter, dock kom dom utifrån och tryckte sig in och jag blev instängt längst in. Kunde absolut inte avancera och låg snart längst bak i klungan. Fick fritt fram på sidan nu och försökte runda fältet. Tog löpare efter löpare nu, men fick också springa betydligt längre än dom andra. Det kändes dock väldigt bra och när det var ett varv kvar hade jag kommit ifatt dom där framme och låg nu trea och bra i rygg. Tyvärr tappade jag två placeringar på sista bortre långsidan och det blev lite strul igen och jag tappade några meter. Kom igen hyggligt på upploppet och är ganska säker på att jag gick förbi två stycken sista metrarna och borde då ha slutat trea i heatet, men enligt resultatet blev jag femma i heatet, någon hundra del bakom trean och fyran och dryga sekunden bakom heat vinnaren. Är dock väldigt nöjd med känslan under hela loppet och det här var egentligen bara en genomkörare inför Måndagens 5000 meters lopp. Är riktigt sugen på att springa på Måndag, känns riktigt bra.
 
Ligger nu på hotellrummet och vilar lite. Har en vilodag idag innan 5000 meters loppet (eller har varit ute på 10 km distans nu på morgonen). Blir en sväng till Ullevi för att heja på de andra Götisterna som tävlar idag.
 
Resultat VUS dag 1: http://www.trackandfield.se/Resultat/2012/120707.htm

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0