Är inte Stålmannen!

Hård träning kräver en tuff belastning för kroppen. Har lyckats väldigt bra med att hålla mig skadefri och hoppades att jag är lika stark som stålmannen. Dock är det tyvärr inte så.
 
Kände på Morgonjoggen på Måndag att höger ljumske/baklår inte kändes helt okej, men gick att springa hygligt ändå. Fick tag på en flaska radital liniment. Används i vanliga fall till travhästar, så inbillar mig att det är lite starkare än vanlig liniment. Liniment används för att minska muskelvärk.
Sen på eftermiddagspasset kändes det ungefär lika, men en bit in på snabbdistansen blev det betydligt värre och jag stannade. Det här går inte och tänkte jogga hem, men det gick inte att börja springa igen. Gjorde nu väldigt ont när jag försökte springa, så fick gå hem. La mig i iskallt vatten när jag kom hem för att försöka få låret bättre. Blev bättre i alla fall på kvällen.
 
Nästa dag bestämde jag mig att cykla istället för att springa på morgonen. Kändes helt bra nu, så det blev löpintervaller på kvällen. Körde 15 stycken 2 minutare med jogg vila. Passet kändes väldigt bra hoppades att allt var bra nu, men efter passet var klart och jag stannade kände jag av låret igen. Absolut inte ont, men lite stelt. 
 
Efter att ha pratat med Henrik bestämde vi oss för att det nog var bäst att ta det lite lugnt med löpningen och cykla några dagar istället. Absolut ingen idée att riskera något nu och cykel är riktigt bra träning det också. Hade jag inte varit så löpkär hade jag gärna lagt in lite mer cykel i träningen annars också. Så samanlagt på Onsdag och idag har det blivit 5 timmar på cykeln, varav två intervallpass. Körde ett riktigt roligt pass idag på cykeln, 15 stycken 3 minuters intervaller med 1 minuts vila och under vilan hoppa jag av cykeln och körde bålstyrka.
 
Imorgon blir det dock att springa lite i alla fall ett av passen. Ljumsken/låret känns väldigt bra och hoppas att det även ska göra det när jag springer och efter jag sprungit. Ska tillägga att jag absolut inte är skadad och det här har enbart varit en säkerhetsåtergärd.
 
Tar hjälp från andra idrotter för att hålla mig skadefri.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0