Löpintervaller!!!

Första gången på över en månad sprang jag intervaller idag. Benen kändes bra och det blev 10 stycken 2 min intervaller med 45 sek vila. Har absolut inte ont längre, men känner var jag hade ont och känner mig inte helt trygg med låren. Så tempot blev väldigt lugnt ca 3.50-55 tempo. Ökade lite på två stycken och hängde med Benjamin. Annars var det väldigt frusterande att se Benjamin och Sören springa ifrån mig, men vågade inte trycka på mer. Dock kändes löpformen förvånansvärt bra, kändes som om jag skulle kunna springa väldigt fort om jag ville, med det får bli en annan gång när det känns absolut helt hundra bra.
 
Riktigt trevligt och kul var det i alla fall att kunna springa intervaller igen. Har verkligen saknat det. Längtar att riktigt få pressa mig igen i löpningen och tänja ny gränser för att utvecklas som löpare.
 
 

Kommentarer
Postat av: Anton

välkommen tillbaka på banan, kul!

själv är jag i sjukperiod, men snart blir det löpning igen, då får vi springa tillsammans =)

Svar: Tack! Ser fram emot att köra hårt nu! Hoppas du är tillbaka nu!
André Rangelind

2013-03-06 @ 22:36:34
URL: http://antondnilsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0