5 dag kvar till Stockholm ultra!

Nu börjar det närma sig tävling igen. Har inte tävlat på snart 6 veckor så ska bli riktigt roligt att sätta på sig nummerlappen igen. Dessutom känns benen riktigt bra nu. Var riktigt sliten och trött för någon vecka sedan och 5 minuters fart per km kändes i benen. Nu efter en lätt vecka går de lugna distanspassen 30-40 sekunder snabbare per km i samma ansträngningsnivå och dessutom känns det extremt mycket bättre. Så är väldigt optimistisk inför Stockholm ultra och SM 100 km. 
 
Har kört på lite mer nu i 2 dagar och ska köra imorgon också lite mer. Idag på eftermiddagen la jag in 2 gånger 4 km i tänkt tävlingsfart (4.12) under distanspasset eller orka inte hålla igen så mycket så båda fartökningaran var under 4 minuter per km. Att just springa så långsammt i början tror jag kommer att bli mitt största problem under Lördagen. För att springa 10 km på 42 minuter är för mig väldigt långsammt, men ska man göra det 10 gånger i följd utan vila så är det inte så långsammt längre. Imorgon är det sista ordentliga träningspasset. Då kommer jag springa drygt 3 timmar innan frukost för att tömma kroppen. Efter det kommer det inte bli många km löpning innan lördagen. Även om jag förmodligen kommer att springa lite alla dagarna. Med betoning på lite.
 
Ganska säker på att jag kommer att vara så här trött på Lördag runt kl 14:
 
Får även med mig min Ultra-kompis Lars till Stockholm:
 
 

Kommentarer
Postat av: Ingela

Oj oj vad detta ska bli spännande..kommer att hålla alla tummar och tår för dig 👏 Stort LYCKA TILL 👍😊🌞

Svar: Tack! Det kan jag behöva!
André Rangelind

2015-08-04 @ 10:53:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0