Borejoggen 2015

Då allt annat än vinst på Borejoggen var ett misslyckande är jag såklart inte nöjd med gårdagens 2:a plats. Visst det var pers på Borejoggen med 23 sekunder, men det får ändå ses som ett misslyckande. Bill Impola var helt enkelt starkare igår.
 
Loppet:
Har sprungit många lopp som löpare har gått ut optimistiskt, men gårdagens lopp tog ändå priset. Låg säkert inte bättre än 15:e plats efter 100 meter och ändå starta jag inte överdrivet lugnt. Visst var det ett spurtpris efter 2 km som hägrade för några, men de flesta förstörde bara sin dag. Hade koll på Bill och ville inte släppa han för långt före mig. Efter 2 km låg Bill, Jack Impola och Simon Sveder i ledning och jag lite efter. Tog dock bara några hundra meter till innan jag var ikapp och gick direkt upp i ledning. Försökte trycka på bra utför och snart hade jag bara bröderna Impola med mig. Drog i ungefär 2 km och strax innan kyrkbacken öka Bill farten och jag våga inte trycka på i backen då jag ville vara stark sista 3 km istället. Det blev en lucka och samtidigt kände jag mig inte överdrivet pigg. Kunde trycka på ganska bra på slutet ändå, men Bill var lite starkare och fortsatte egentligen hela tiden att öka avståndet någon sekund. Struntade fullständigt att jag fick en ännu större lucka bak till tredje platsen. Kom i mål på 27:51, 22 sekunder från segern. 
 
Som plåster på såren fick jag i alla fall vara i Torsby idag och springa på Valberget på förmiddagen.
 
Besökte Snoppåsen på Valberget:
 

Kommentarer
Postat av: Ingela

Om jag säger grattis till andra plats, så vet jag ju att du inte tar åt dig det...Så jag säger: Ha en fin sommar 🌞 och Lycka till med tävlingarna. Kommer sakna dig på Grindstugan imorgon 😢 Kram Ingela 🍓

Svar: Tack Ingela! Kommer sakna er med!
André Rangelind

2015-06-21 @ 09:53:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0