40 km innan frukost

Idag började jag på nya jobbet, eller började kanske var att överdriva då jag är ledig enligt schemat. Men då kan man ju springa och vila istället.
 
Gick upp strax efter 5 och sprang ett långpass ganska direkt efter det utan att äta frukost. Har fått råd av Rune att göra detta tömningspass 4-5 dagar innan ett viktigt längre lopp. Måste erkänna att jag inte vet den vetenskapliga förklaringen till varför detta pass ska vara så viktigt, men säger Rune det så gör jag det. Det blev 40 km i 4:47 tempo. Kan säga att det var riktigt gott med frukost sen efter över 3 timmar löpning. Men en riktigt bra känsla i dom 16-18 minusgraderna.
 
Nu blir det inte många km löpning innan Lördagens lopp. Som jag verkligen ser fram emot!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0