Nöjd?

Nu har det gått några dagar sedan 6-timmars. Hur nöjd är jag egentligen? Målet var 85 km, så 84899 meter är inte jättelångt ifrån, men hade varit skönt att klara det. Men samtidigt var det egentligen att riktigt dåligt lopp. Farten var lite för hög i början och det håller inte att ha en dipp på över 1.5 timmar. Det mest positiva är att jag klarar få med mig ett hyggligt resultat med ett dåligt lopp och det jag är mest nöjd med är att jag klara kämpa igenom alla timmar. Men lovar längre resultat i framtiden.
 
Ser man till riktlinjen för VM som ligger på 85 km bör det inte göra något att det blev 101 meter kortare. Det är en riktlinje som går ut på att man ska visa att man har kapacitet för det. Då jag varvade folk hela tiden och fick springa betydligt längre på 200 meters banan än den innersta banan sprang jag betydligt längre och det har jag fått bekräftat att landslagsledningen är väl medveten om. Sprang 438 1/2 varv som ger 87700 meter på den näst innersta banan som jag sprang mest på. Så närmare 87 km än 85 km  är jag helt övertygad om att det var. Men blir ett till 6-timmars eller 100 km innan VM, så att det inte ska vara några oklarheter.

Kommentarer
Postat av: Kristian

Jag tycker att du ska vara nöjd, du är fortfarande riktigt ung inom ultra och bör vara som bäst om 7-10 år. Helt säker på att du når toppen betydligt snabbare än så. Kör du Skövde eller Borlänge?

Svar: Har en långsiktig plan, så räknar egentligen inte att vara på topp förens tidigast 10 år. Lutar mot att jag springer i Borlänge. Vill avvakta tills jag vet när/var SM på 100 km går.
André Rangelind

2016-01-26 @ 17:56:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0