SM-Guld

Klart det känns bra att ha vunnit mitt första SM-Guld. Okej känsla men inte mer, tiden blev ändå godkänd. Kände efter ca 30 mil att det inte var min dag och att det skulle bli väldigt tufft. Kändes inte som jag flöt på så bra som jag ville. Hände dock något efter ca marathonpaseringen. Sänkte farten medvetet lite och helt plötsligt flöt det på väldigt bra. Fick även en lucka bak och kunde avslappnat tassa på i det tempot jag kände för.

Tiden blev 6:51. Vet inte vad jag ska säga om den. Då jag inte kände att jag hade någon superdag eller förtog mig överdrivet mycket så blir det lite bättre. Men vet att jag kan springa betydligt bättre än det. Målet för dagen var dock inte en bra tid, utan att vinna. Så är nöjd. Springa snabbt får jag göra senare i år istället som planen har varit hela säsongen.

Nu blir det att vila upp sig ordentligt innan träningen för säsongens stora mål börjar.

En utförligare racerapport kommer så snart jag får tid.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0