DM-Guld

I Tisdags sprang jag DM 5000 meter på Ett stekande Tingvalla. Startfältet var starkt, så visste att jag var tvungen att springa på bra om jag skulle vinna. 

Hade inte taktiken klar på förhand, men när startskottet gick tog jag täten direkt och försökte hålla hög fart. Det tog knappt 2 varv innan jag fick en liten lucka som bara växte och växte. Låg på stabila 73-74 varv i början och passera 3000 på 9:18. Ledde nästan med ett halvt varv nu och en kombination av det och bekvämhet och trötthet gjorde att farten avtog lite. 

Kom i mål på 15:41 och seger med 46 sekunder. Så helt enligt mitt mål. Verken bättre eller sämre. Känns som formen på korta distanser blir bättre och bättre.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0