Vinst Karlstad Stadslopp 21 km

I Lördags gick stapeln av årets Stadslopp. Målet var att springa under 1.12 och helst vinna. Då det blev vinst på tiden 1.11.31 får jag vara nöjd. 

Starten gick och jag försökte gå ut i mitt tempo och inte bry mig om att många millöpare sprang ifrån mig i början. Passerade dock många på första km och kom snart tillsammans med Østein Mörk som jag visste skulle bli ett av de värsta hoten för segern, men samtidigt bra draghjälp. Hade en klunga med riktigt bra millöpare strax framför oss. Då de bara var ca 40-50 meter före oss när vi sprungit ganska många km förstod jag att tempot var helt okej, samtidigt som det kändes väldigt lätt. Passerade som 9:a totalt efter 10 km, då alla andra skulle springa milen var jag nu i ledning tillsammans med Mörk. Hade tänkt att passera milen på 33:30-33:40 & gjorde det på 33:35, så helt perfekt. 

Vi gjorde en vända på Sundsta innan vi gav oss ut på nästa varv, tog bara 1 knapp km innan jag nu började få en lucka. Bestämde mig för att satsa på att försöka avgöra loppet så snabbt som möjligt nu och fortsatte att springa på. Hade energilagning efter 13.5 km av team Karlsson (Andreas & Ingela) som fungerade perfekt. Tack! Luckan bak växte inte mycket men det blev några meter då och då. Dock börja luckan växa väldigt mycket efter Orrholmen. Så kunde ganska ohotat springa in först i mål, även om det blev lite jobbigt de sista km. Men riktigt skön känsla att få springa först över mållinjen även detta år. Tack alla som hejade efter banan!

Annars är jag mest nöjd med sambon Viktoria som sprang sin första mil på 58:35. Grymt!








Kommentarer
Postat av: Ingela

Stort Grattis igen 👏👏 Och stort grattis även till Viktoria..vilken tjej 👏👏 Ett bra team ni två 💛💛

Svar: Tack Ingela! Vi är nöjda båda två 😊
André Rangelind

2016-06-20 @ 11:48:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0