Bra långpass

Avslutade sista hårda veckan inför Borlänge med ett distanspass på 50 km. Vanligtvis brukar jag vara riktigt seg och sliten när en sådan vecka är slut, nu känns kroppen riktigt bra. Det var utan tvekan det lättaste 5 mils passet jag har sprungit. Känslan var att jag sprang väldigt lugn, med snittempot blev ändå 4:36. Genomgående kändes det hur bra som helst och var inte den där sega känslan som brukar komma på slutet av ett långpass. Känns extremt bra att kroppen klarar av att springa över 22 mil och cykla ett par timmar på en vecka utan att bli speciellt trötta.

Nu dagen efter känns benen hur pigga som helst och jag längtar tills det blir tävling. Dock har jag 12 dagar kvar att vässa formen, som inte borde vara här på långa vägar. Så det kan bli väldigt kul om 2 helger om formen stigar några nivåer till som planerat.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0