Maratonstafetten

Nu har jag för fjärde året sprungit maratonstafetten. Har dock inte lyckats vunnit stafetten sen premiäråret 2013. Men det blev som ifjol snabbaste sträcktid och titeln loppets gigant. 

Jag hade dela Göta i 2 jämna lag. Så det var delvis därför vi inte vann. Eller kan garantera att vi hade vunnit om vi hade våra bästa löpare i ett lag. Det kommer vi ha nästa år säger jag redan nu. 

Jag sprang sträcka 7 & 10. Jag vet att formen inte är på topp på så här korta distanser, så planen var att ta i en sträcka och sen köra betydligt lugnare på andra sträckan. Tiderna blev 7:30 & 7:46. 7:30 var 1 sekund snabbare än Per Alsterdals snabbaste sträcka. Tjäna 1000 kronor på den sekunden.

Nu närmast blir det Lag-SM imorgon, där jag kommer att springa 5000 meter. Även om formen som sagt inte är den bästa på medeldistans för tillfället har jag förhoppningar om att vinna loppet och hjälpa Göta till finalen och SM-veckan i Norrköpning. Där kommer jag ändå att vara och springa 100 km.





Kommentarer
Postat av: Ingela

Lycka till i Stockholm 👏👍💪👊

Svar: Tack!
André Rangelind

2016-05-13 @ 18:59:04
Postat av: Tomas

Bättre lycka nästa gång... 😉

Svar: Tack! Ser vi fram emot 👌
André Rangelind

2016-05-15 @ 01:21:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0