Väserundan

Igår var det pingst och ledig från jobbet. Passade på att ta en spontanare till Väse för Väserundan. Ett 7.5 km långt lopp i mestadels terrängen. Med lite trasslig träning och en förkylning som envist segar sig kvar hade jag inga förhoppningar på loppet mer än ett bra träningspass och troligtvis en vinst. 
 
Så blev det dock inte du duktige spårvägenlöparen Gustav Nordling hade letat sig hit. Han har något som jag saknar för tillfället. Nämligen fart i benen. Vi låg ihop tillsammans med Niklas Wassberg i ca 7 km, sen var det klasskillnad och han sprang ifrån mig och jag fick en ungefär lika stor lucka till Niklas. 
 
Gillar inte att förlora men tar med mig två saker:
1. Kändes lite bättre än förra loppet
2. Det viktigaste: Hade inte ont under eller efter loppet.
 
Nu blir det att ladda för nästa lopp, som blir Maratonstafetten på Onsdag. Hoppas på snabbare ben då.

Kommentarer
Postat av: Ingela

Kristi Himmelsfärdsdag var det 🙈 Du kommer igen 👍 Ha det fint i solen☀️

Svar: Fick höra det. Då fira jag pingst i onödan 🙄
André Rangelind

2016-05-07 @ 16:05:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0