Mål med Löpningen 2012

Här kommer en liten lista med några av mina främsta mål med löpningen 2012 (Utan inbördes ordning):

# Vara skadefri - Har ett långsiktig mål med löpningen och vill vara som bäst om 5-10 år, det tar tid att bli en riktigt bra löpare
# Terrräng-SM - Komma topp 10 på Terräng-SM i Linköpning
# Student-SM 10km - Ta en medalj, Student-SM går i samband med tävlingen Milspåret i Stockholm
# 5000 meter - Vill ner mot 15:30 och göra mitt bästa lopp på JSM
# Milen - Målet är att springa ner mot 32:30 och göra ett riktigt bra lopp på Karlstad Stadslopp
# Halvmarathon - Målet är att springa en riktigt snabb halvmara på hösten och göra under 1.12, som är lika med SM-gränsen för halvmara och marathon
# DM - Målet är att vinna 3 DM-Guld (Korta-,långa terräng & 5000m), Även 10000m om jag springer det
# Borejoggen - Vinst. Efter jag sprungit Borejoggen första gången 2006 (Som för övrigt var min första tävling) var drömmen att någon gång vinna den. Efter fjol årets 2:a plats inser jag dock att det bara är ett litet farthinder mot större tävlingar. Men jag ska inte säga för mycket, vet att det är många bra löpare med så det krävs hård träning för att det ska lyckas!
# Lidingöloppet - Målet är att klå fjol årets 10:plats på 15km och även springa bra på 30km (ca 2 tim senare)

2012 är bara en delsträcka av många års träning och tävlande


Tjurruset 2011 4:plats

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0