Jobb och träning

Den här veckan har jag börjat sommarjobba. En väldig omställning att jobba 7-16 varje dag istället för att bara gå i skolan någon timma varje dag. Det blir väldigt tufft att köra dubbelpass när jag börjar så tidigt. Dock så är det många tävlingar på gång, så just nu kör jag ändå knappt några dubbelpass. Kommer att jobba i fem veckor totalt, även om jag kommer vara ledig då och då när det är tävlingar.

Efter några riktigt sega dagar känns benen betydligt nu. Körde genrepet inför Karlstad Stadslopp igår. Det blev 14 stycken 90-30 intervaller på lätt kuperad grusväg, körde lätt jogg på vilan. Tempot var kontrollerat och började på 3.20 tempo och höjde farten eftersom till 3.10 tempo. Kändes absolut bra. Distansen idag kändes också mycket bättre än vad det har kännts de senaste dagarna. Börjar bli optimistisk inför Karlstad Stadslopp.


En hårt arbetande man!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0