Resultat Grabbhalvan

Här kommer en kort summering om gårdagens lopp, Grabbhalvan 5km i Örebro:

Kom till Örebro med rätt sega ben, satt kvar lite efter 5000 meters loppet 2 dagar tidigare. Den mesta segheten släppte på uppvärmningen och det kändes helt okej när startskottet gick. Låg 7-8 efter 1 km och det var en lucka fram till tättklungan. Hade öppnat ganska kontrollerat så kändes inte omöjligt att komma ikapp. Hände inte så mycket nästa kilometer, men efter det började jag och klubbkamraten Per Jung att ta in på dom framför. Vi plockade någon placering. Låg kanske sexa när sista kilometern började. Började trycka på lite mer och tog snabbt över tredje platsen. Kändes att Per Sjögren (etta) och Albin Olausson (tvåa) var för långt fram så siktade in mig på sista pallplatsen. Tryckte på bra under sista kilometern, men med några få hundra meter kvar kom Jung förbi mig. Har aldrig fått stryck av honom så tänkte inte få det nu heller. Tog hans rygg och tänkte lita på spurten. Har haft några spurter förut mot honom och det har gått bra då, så var ganska självsäker på att det skulle gå nu också, för kände mig oförskämt pigg. Gick om vid upploppet på gräset och säkrade tredje platsen. Sluttiden blev 16.00.

Placeringsmässigt är jag nöjd med loppet. Sjögren och Olausson är två riktigt bra löpare med bra meriter. Sedan hade jag hoppats på snabbare tid. Även om det är svårt att jämnföra stadslopp mot banlopp. Banan skulle vara kontrollmätt, men fick 180 meter längre på klockan. Klockan brukar visa lite längre, men 180 meter på 5 km känns väldigt mycket. Annars måste jag säga att löpningen kändes bra och kände mig stark hela vägen. Att löpningen känns bra på sådana här lopp är ändå det viktigaste, så får vara nöjd.

Resultatlista: http://www.marathon.se/racetimer?v=%2Fsv%2Frace%2Fshow%2F889%3Flayout%3Dmarathon

Nästa tävling blir redan imorgon. Det blir en sväng till Torsby och springa 3000 meter på Boregalan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0