Inför Student-SM

Imorgon är det dags för Student-SM som går i Stockholm. Det ska bli riktigt roligt! Det är 10 km som går runt i Djurgården. Jag och Martin Holmstrand tar tåget vid kvart över ett och vi är framme strax före fyra. Starten går vid sju, så vi har gott om tid på oss. Det blir att slappa någon timme hos en bekant till Martin innan vi beger oss till startplatsen.

Student-SM går i samband med tävlingen Milspåret, så det kommer vara riktigt bra konkurrens även av de som inte tävlar i Student klassen. Annars på förhand ser det ut att vara ganska bra konkurrens i stundentklassen med Enhörna löparen Anders Grahl i spets. Får även se upp för hans klubbkamrat samt förra årets vinnare Karl Rönnby. Även min tränings kompis Martin blir en svår nött att knäcka. Men har inte överdriven respekt för någon i startfältet och tror på en riktigt bra morgondag.

Mål med Student-SM:
SM-tävlingar är alltid speciellt och nu känner jag att jag har en realistisk medalj chans och kommer absolut gå för det och jag ska inte ljuga, det är den ädlaste valören jag är ute efter. Vill skriva att jag då struntar i vad det blir för tid, men det stämmer inte helt. Har svårt att bli riktigt nöjd så vill även ha en riktigt bra tid. Under 33 minuter siktar jag också på. Men det viktigaste är att ta med sig en SM-medalj hem till Värmland!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0