Träning och vila - Perfekt Söndag

Idag har jag inte gjort mycket vettigt. Eller har gjort det jag ville göra, nämligen träna och vila. Fick med mig Samuel på ett långpass på förmiddagen. Blev drygt 32 km mestadels i I2-skogen. Farten var 4.40 per km. Kändes dock väldigt lätt och tiden bara flög iväg. Kan ha varit nyttigt att springa 46 km för någon helg sedan. Nu känns 3 mil inte så långt. Eller kanske var det det trevliga sällskapet som gjorde att tiden gick så fort. 
 
Efter långpasset blev det lugnt och jag passade på att ta en siesta. Har tyvärr vanligtvis inte dom möjligheterna längre när jag jobbar. Eller är värdelös på att ha liggvilan på förskolan. Måste erkänna att jag somnar betydligt oftare än vad som är rimligt. Samtidigt skyller jag detta på barnen. Vad är det för barn som orkar ligga stilla och tysta i 30 minuter!? Annars när jag plugga blev det siesta nästan varje dag.
 
På eftermiddagen blev det 70 minuter cykel + styrka och rörlighet. 
 
Kommande vecka kommer att bli en lätt vecka för att förhoppningsvis ha lite kräm i benen till marathondebuten på Lördag. Imorgon blir det till exempel en vilodag. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0