Gick ju sådär...

Ser att det är många som är intresserade av hur det gick idag ( många besökare på bloggen idag). Då det gick lagom bra väljer jag att skriva en kort version idag och en längre imorgon när jag är hemma.
 
Kan sammanfattas att jag inte är nog bra för att slå svenskt rekord i dagsläget. Sprang första halvan på 3.12. Ger alltså en sluttid på 6.24 som är 4 minuter snabbare än det svenska rekordet. Gick lite långsammare sen till 70 km, men inte många sekunder över 4 minuter per km. Sen börja det bli jobbigt. Strax innan 80 km kommer jag ihåg att jag vingla till och några hundra meter senare kollapsa jag tydligen. Kommer bara ihåg att jag jag vakna upp i Ambulansen. Annars var det ett bra lopp och jag sprang fortare till 50 km än VM-löparen Linus Holsäter som vann 50 km klassen och var även snabbare än 75 km vinnaren vid min 75 km passering. Sen lekte jag med VM Kvalgränsen. Tyvärr betyder inte det någonting när man ändå inte klarar av att fullfölja loppet. Man skulle kunna tro att jag är förkrossad över att missat ett säkert SM-Guld, VM plats och 10000 i prispengar. Men känns faktiskt helt okej. Fick ett kvitto på att jag är en av Sveriges bästa ultralöpare och en erfarenhet rikare! 
 
Måste bara avsluta med att jag mår bra nu. Bara lite stela ben.

Kommentarer
Postat av: Ingela

Jösses vad rädd jag blev när Bernt skrev att André har kollapsat (han har kollat live rapporten under loppet) skönt att höra att du är på benen igen 😊 Du är bäst iallafall och min stora Idol 👏 Nu är du som sagt en erfarenhet rikare och nästa gång är du först över mållinjen 😊 Sköt om dig nu och ta det lugnt..Kram på dig

Svar: Betyder jätte mycket att få höra dina fina ord! Är redan laddad för kommande tävlingar. Nu får jag ju chansen att försvara segern i Tjurruset :)
André Rangelind

2015-08-08 @ 19:49:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0