Löpningen är igång igen

Efter att av naturliga skäl haft ont i benen i några dagar efter Stockholm ultra är löpningen igång igen. Blev 4 dagar med cykel istället och ca 120 km. Ska väl inte påstå att benen var överdrivet pigga men riktigt skönt att springa en runda på 15 km idag efter jobbet. Imorgon eftermiddag blir det att dra ner till Trollhättan och tillbringa helgen med ultrateamet. Ska bli väldigt trevligt!
 
Annars har nerräkningen till Bislett 24 timmar börjat och idag är det 99 dagar kvar! När jag anmälde mig till loppet var jag livrädd och det var verkligen skräckblandad förtjusning. Nu är jag enbart förväntansfull och revanschsugen. Man skulle kunna tro att jag fick mer respekt för distansen efter fiaskot under Stockholm ultra. Men har fortfarande ingen respekt varken för 100 km eller 24 timmar. Vet att det värsta som kan hända är att man vaknar upp i en ambulans. Det i sig är dock inte farligt, men att man då tvingas bryta loppet är brutalt jobbigt. Men med bättre kost och tillräckligt mycket att dricka bör det inte vara någon fara. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0