Tävling på nyårsafton

Troligtvis finns varken formen eller farten i kroppen för tillfället efter en pågående hård träningsperiod. Men då jag älskar att tävla blir det en tur till Grums för sydvästracet imorgon. Sprang loppet i i perfekta förhållanden för 2 år sedan (helt bart underlag och kortbyxor) och satte banrekord med nästan 2 minuter. Törs lova att det rekordet kommer att stå sig väldigt länge. 
 
Loppet är speciellt då banan inte är utmärkt och man bör ha en karta. Dock extremt lätt orienterar. Förra gången sprang jag banan 3 gånger någon dag innan, så jag behövde ingen karta. Dock var det 2 år sedan och litar inte på minnet helt, så lutar mot att det blir en karta den här gången.
 
Annars har jag inga större förväntningar. Vinst känns väl realistiskt, men såg startlistan och unge orienteraren Andreas Uller skulle mycket väl kunna köra över mig med en karta i handen. Ska bli roligt i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0