Ny tränare - Rune Larsson

Har varit utan tränare i nästan ett år nu och jag tycker det har fungerat väldigt bra ändå. Tycker om att lägga upp min egen träning. Men då jag valt och sadla om till ultralöpare där jag har mindre (ingen) erfarenhet känns det bra att få hjälp med träningen igen. Då jag fick förfrågan om att ingå i ett ultrateam med Rune Larsson som huvudtränare var det inte mycket att fundera på. Känns väldigt bra och inspirerande. Teamet kommer egentligen inte starta förens nästa år och återstår att se hur det kommer att underlätta min satsning, men bara att ha Rune som tränare och bollplank är guld värt för mig i dagsläget.
 
För dom som inte är bekant med Rune är han den klart största ultralöparen genom tiderna i Sverige. Han har slagit en rad Svenska rekord och innehar fortfarande rekorden för 6 timmar och 24 timmar. Han är även 3-faldig vinnare av Spartathlon (246km). Så sent som 2011 sprang han från Portugal hem till Trollhättan, en sträcka på 400 mil. Utöver stora meriter brinner han fortfarande för ultralöpningen och vill hjälpa andra för att slå hans rekord och jag skulle ljuga om jag sa att jag inte satsar på att klå dom. Men en lång väg fram till det.
 
Rune:
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0