VM-uttagning är säsongens mål

Har inte riktigt gått ut med min målsättning för Stockholm Ultra (SM 100km). Målsättningen är tuff, men samtidigt helt realistisk. Målet är att ta SM-guld och framförallt kvalificera mig till VM på 100 km. Har varit i kontakt med Peter Fredricson som är landslagsansvarig. Springer jag under 7.10 är biljetten till VM och Nederländerna som gott som min. Och ska jag vara ärlig ser jag ingen andledning till varför jag ska springa långsammare än det. Men samtidigt vet jag egentligen inte hur kroppen reagerar efter 7 mils löpning. Det enda som är säkert är att jag kommer sälja mig dyrt och tror stenhårt på att jag kommer att klara det.
 
Den första uttagningen är klar och ser ut så här:
 
Jonas Buud, IFK Mora
Fritjof Fagerlund, Rånäs 4H
Patrik Werme, Torsby LK
Linus Holmsäter, Fredrikshof FIF
 
Sverige för max ställa upp med 6 löpare, så finns enbart två platser kvar och uttagningen stänger efter Stockholm ultra. Lite kuriosa är att jag slog Patrik med över 25 minuter när vi sprang Sunne Marathon för 2 månader sedan.
 
Det enda som skulle ta emot lite med att bli uttagen är att VM och Tjurruset går samma dag (12 September).
Men det krävs att bra Stockholm ultra om det dilemmat ens ska bli aktuellt.

Skulle ta emot att inte springa Tjurruset, men hoppas att inte göra det:

 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ingela

Klart du ska till VM 👏👏 Håller alla tummar och tår för det 👍👍

Svar: Härligt att jag har ditt stöd :)
André Rangelind

2015-07-10 @ 22:25:43
Postat av: Anonym

Patrik körde dock Sunne som ett lungt långpass så det går inte att jämföra, han är god för tider runt 2.30 skulle jag tro.

Svar: Hej Anonym!Jag har inte gjort någon jämförelse med resultatet i Sunne. Jag bara konstatera fakta att jag var över 25 minuter före en kommande VM-Löpare. Sen om Patrik maxa eller kröp fram har jag inte skrivit något om.
Mvh André
André Rangelind

2015-07-14 @ 09:01:25
Postat av: Anonym

Jo förresten, lite kuriosa om Patrik, han blev 41:a (totalt) i årets Comrades Marathon, näst bästa icke afrikan och bästa europé.

Svar: Tack för informationen! Då kan jag skriva på nästa blogginlägg att jag har slagit 41:an på Comrades Marathon med över 25 minuter förra gången vi mötes :)Mvh André
André Rangelind

2015-07-14 @ 09:17:22
Postat av: Anonym

Jo förresten, lite kuriosa om Patrik, han blev 41:a (totalt) i årets Comrades Marathon, näst bästa icke afrikan och bästa europé.

2015-07-14 @ 09:31:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0