3 timmar på Brattforsleden

Igår åkte jag och min vapendragare Anders till Mangenbaden. Dock var det inte för att bada, utan för att springa Brattforsleden. Leden började väldigt fint med sjöar och myr längs vandringsleden. Efter någon mil blev det dock väldigt kuperat och tekniskt. Då vi sprang upp och ner längs raviner. Nu gick det väldigt långsamt, men målet med dagen var bara att vara ute några timmar. Leden blev fin igen efter drygt halva sträckan och löpningen flöt på bra igen. Som helhet var det en riktigt fin tur och kommer springa den leden fler gånger i sommar.
 
Testade även en annan frukost för att vänja maten vid ultralöpning. 1 timme innan vi börja springa slängde jag i mig 600 gram ostkaka. Enligt Rune Larsson bör man äta svårsmält mat inför ultralopp för att orka länge. Då han även rekommenderar just ostkaka var det bara att trycka i sig det och det fungerade bra.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0