Återhämtningsvecka

När man är inne i en period då det går bra och man vill bara träna mer är det väldigt frustrerande att ta en återhämtningsvecka. Det är bara Tisdag nu och jag är redan uttråkad... Men det behövs ibland och absolut efter ett tufft ultralopp. Sen kanske inte jag är den som bromsar ändå, men har fått en ny tränare som jag litar på till 110 % och det är han som rekommenderar återhämtningsveckan. Som plåster på såren ska jag få springa 600 km de kommande 3 veckorna. Med veckovolymen 18-20-22 mil. Så behöver inte vara orolig att jag ska få träna jätte lite i fortsättningen. Sen måste väl även tilläggas att jag inte har vilat helt efter Silverleden. Det har ändå blivit 9 timmar alternativträning på de 3 dagarna som har gått, mest cykel.
 
Min nya tränare förtjänar ett eget inlägg. Så återkommer med vem det är. Men kan säga om jag fick välja vem som helst i världen som tränare skulle det bli denna man. Det är framförallt hans attityd till löpningen som imponerar på mig.
 
Terräng kan jag garantera att det var i helgen:
 
Försökte ta en selfie på upploppet, men misslyckades...
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ingela

Du får passa på och njuta i solen 🌞 Du kanske kan skicka över lite träningstips till Julia inför Tjurruset...hon kan behöva det, speciellt nu när de skulle dra repet efter banan 😂😂

Svar: Får göra det! Tjurruset blir en lätt match för Julia :) Ha en bra helg!
André Rangelind

2015-07-02 @ 21:03:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0