Bra start som ultralöpare

Har egentligen inte ens börjat med ultralöpningen än. Ändå har jag fått en riktigt bra start på den satsningen. 
 
1. Löparglädje
Kan garanterat säga att jag aldrig har varit så motiverad och tyckt att löpningen är så roligt som det är nu. Idag blev det två timmar stiglöpning, men kände egentligen att jag ville springa betydligt längre. Det är den stora nackdelen med att toppa formen, att jag inte får springa så mycket som jag vill.
 
2. Långpass
Har sprungit en del pass nu över 4 mil och känner att jag klarar av det riktigt bra. Framförallt att jag inte är sliten efteråt. Sen ser jag verkligen fram emot dessa pass.
 
3. Landslagsgrupp
I september har jag blivit inbjuden att delta i ultralöparnas landslagsgrupp. Egentligen är det tuffa kvaltider för att få vara med på de här träffarna. Men när jag kontakta gruppen blev de såpass imponerad av min maratontid att jag får vara med ändå. Trots att jag inte har sprungit ett ultralopp än. Så har press på mig att springa bra på Stockholm ultra.
 
4. Rune Larsson
I samma blev jag även kontaktat av Rune Larsson. Har fått mycket tips och råd av honom. Som om inte det skulle vara nog fick jag även hans bok hemskickad till mig. Känns väldigt speciellt då boken inte släpps innan Februari 2016. Lova att ge tillbaka den när vi träffas. För som grädde på mosen erbjöd han sig att vi skulle träffas och diskutera ett individuellt träningsupplägg. Då han är ultralöpningens svar på Zlatan känns det såklart väldigt bra. Så det blir strax efter Silverleden som är mitt första ultralopp. 

Kommentarer
Postat av: Ingela

Vad kul 👍 Heja dig 👏👍

Svar: Tack!
André Rangelind

2015-06-10 @ 19:35:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0