Inför DM 5000 meter

Imorgon ska jag springa DM 5000 meter eller blir det DM 400 meter? För efter att ha kört många tävlingar de senaste helgerna vill jag inte göra ett maxlopp imorgon. Så har utmanar Anders Eriksson på 400 meter. Reglerna är att ingen av oss får ligga först de 4600 första metrarna. Sedan är det fri fart sista varvet. Dock finns det Andra bra löpare som kan springa fort. Så räknar absolut inte med att få jogga till sista varvet. Då tänker jag närmast på Niklas Wassberg och super veteranen Tore Axelsson.
 
Om jag enbart vill satsa på seger är det här en värdelös taktik. För en spurt mot Anders vinner jag inte i normala fall. Vanligtvis inte ens nära. Men struntar fullkomligt om det blir ett DM-Guld eller inte. Det sliter ganska mycket maxa 5000 meter och räknar med att den här taktiken får jag en lagom genomskörare istället. Dessutom tror jag det kan bli väldigt roligt!
 
Sen kom egentligen inte den här idén från egen skalle. Hade bestämt mig i Tisdags att köra hårt på DM 2 dagar senare. Dock träffa jag Henrik Örmstedt i Våxnäshallen och det var han som ansåg att jag hade kört många maxlopp på sistånde. Även om han inte är min tränare nu har jag stor respekt för honom och följer hans råd som en blind hund. Så kan förmodligen ta det lite lugnare imorgon och springa riktigt fort på Karlstad Stadslopp 21 km nästa helg istället!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0