Inför Lag-SM Kvalet

Imorgon bär det av till Eskilstuna med ett stort Göta gäng. Både herrarna och damerna ska försöka ta en plats i finalen i Juli. Jag kommer att springa 5000 meter. Vet inte riktigt vart jag står på den distansen, men hoppas på en bra känsla. När jag har sett startlistan så bör jag kunna bli trea. Så det får bli minimum målet. Brukar sällan bli fart på loppen i Lag-SM, så sätter inte upp någon tid jag vill springa på.
 
Då bara det segrande laget kvalificerar sig för finalen och Huddinge är stora favoriter ser jag våra chanser som små att nå final. Vi har inte bredden i truppen. För tillfället är jag tveksam om vi ens har en 800 och hinderlöpare. Men för att vara ärlig struntar jag totalt i om vi när final eller inte. Finalen är i Juli och då vill jag bara fokusera på SM 100 km och ultralöpningen. Det är också bara 4 dagar efter Silverleden 64 km som finalen går och är tveksam om jag är sugen på att åka upp till Sundsvall och springa 5000 meter då. Men jag kommer självklart göra mitt bästa för att plocka så många poäng som möjligt till klubben nu på Lördag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0