DM 10000 meter

Då jag är i en period med fart och inte orkade köra ett intervallpass själv blev det ett tröskelpass på DM. Målet inför loppet var bara att flyta igenom på ett kontrollerat sätt i en ansträngningsnivån som jag uppskattade att jag bör ha om jag springer milen på 35 min.

Starten gick och jag hade inga planer på att lägga mig först. Gjorde en medvetet dålig start från min bana ett, dock var det ingen som sprang in framför mig och jag fick ledningen efter ca 30 meter ändå. La mig i 3:30 fart i början. Kändes dock lite väl långsamt, så ökade lite eftersom. Egentligen finns det inte så mycket mer att säga om loppet nu. Sprang extremt kontrollerat hela vägen och kunde även ganska enkelt korsa mållinjen först efter de 25 varven. Tiden blev 34:03. Får vara nöjd med det, med tanke på hur lite jag tog i.

Nästa lopp blir Kraftloppet på Lördag och Blodomloppet på Tisdag. Det var mycket därför jag tog det extremt lugnt igår på tävlingen. 4 tävlingar på 11 dagar är lite väl mycket om man ska maxa på alla.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0