Kraftloppet

Igår var jag i Finspång och sprang stafetten Kraftloppet för fjärde året i rad. Sprang som vanligt för Stefan Franssons lag Franssons konsult. Vanligtvis brukar han har riktigt bra lag, men i år var det mer ett lokalt lag. Dock var det minst lika roligt att vara en del av laget ändå. Stafetten är 72 km lång och är uppdelad på 10 sträckor.

Jag sprang 1:a och 8:e sträckan. Det var kul att ta starten och ville växla i ledning, samtidigt som jag inte ville förta mig då jag hade en 12 km sträcka att springa också.

Startsträckan var 4.1 km lång och ganska kuperad i skogen. Vi blev ganska snabbt två stycken lag i täten. Orkade dock inte ligga bakom så länge som jag hade tänkt och gick upp i ledning efter drygt 2 km. Växlade först på tiden 13:46. Det var ett banrekord med 46 sekunder. Så hade gett laget ett bra start.

Det gick knappt 3 timmar innan jag sprang igen. När jag börja springa sträcka 8 var det 7 minuter fram till nästa lag. Så såg inte en enda löpare på mina 12 km. Annars kändes det bra och trodde jag skulle springa under 40 minuter. Men sprang på höga 40 minuter. Lite besviken på mig själv efteråt, men tog i alla fall in 2-3 minuter på mixlagen framför oss.

Vi blev 3:a i Mixklassen och alla i laget gjorde vad dom kunde.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0