Mål Karlstad 6-timmar

3 dagar kvar til Karlstad 6-timmar. Måste såklart ha en målsättning med loppet:
 
Tänker vara ödmjuk och ha en målsättning på "bara" 85 km som är riktlinjen för att bli uttagen till VM. Sen tycker jag fortfarande inte att det svenska rekordet (90km) är skrämmande bra, men vill verkligen få med mig ett resultat. Men samtidigt utesluter jag inte ett resultat över 90 km. Om vi går tillbaka till målsättningen på över 85 km är det 4:14 fart. Hoppas och räknar med att kunna springa lite snabbare än det med en bra känsla i början av loppet. 
 
Det som talar emot ett riktigt bra resultat är egentligen bara den korta banan. Kommer börja varva folk ganska omgående och kommer förmodligen få springa ytterkurva princip hela loppet. Då lär det bli några meter längre per varv och när jag planerar att springa ca 450 varv blir det väldigt många meter. Annars har uppladdningen och träningen gått helt perfekt. Kroppen känns riktigt bra!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Lycka till!!
/Tomad

Svar: Tack!
André Rangelind

2016-01-22 @ 00:20:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0