DM-Guld korta terräng-DM

Var till Hagfors och sprang korta terräng-DM 4 km i Onsdags. Bättre sent än aldrig kommer en kort rapport om loppet:

Banan var 4 varv på en kuperad och knixig 1 km slinga. Tror inte det var en meter som var helt flack då banan låg ihoptryckt i en backe. Men banan var väldigt rolig då man hela tiden såg andra löpare och var nära startområdet.
Innan loppet visste jag att Axel Danielsson-Mailing och L-O Gävert skulle bli de tuffaste att klå. Men med hög fart trodde jag att jag kunde skaka av mig dom.

Starten gick och jag tog täten direkt, med Axel närmast i rygg och L-O strax efter. Försökte dra i ett högt men kontrollerat tempo. Men Axel låg kvar i rygg. Passerade efter 2 varv och bestämde mig för att satsa på det här varvet. Så när det börja gå uppför försökte jag springa lite snabbare och när det varvet var avklarat hade jag en lite lucka back till Axel. Den här luckan växte ganska snabbt och kunde ohotat springa först över mållinjen på tiden 12:55. 23 sekunder senare kom tvåan Axel i mål. 

Varvtider:
3:13
3:14
3:13
3:15

Jag är nöjd med loppet och det kändes bra hela vägen. Nu närmast blir det stadsloppet 21 km hemma i Karlstad. Det ska bli riktigt roligt!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0