Träning vecka 10

Efter två veckor med mycket mängd (42 mil & 16 timmer cykel) blev det en lugnare vecka. Den här veckan blev det knappt 14 mil löpning och 5 timmar cykel. Framförallt har det känts väldigt bra. Cyklade bara lite lätt på måndagen och tydligen räckte det för att benen skulle bli pigga. Det märks även på distansfarten som här varit snabbare än vanligt utan att jag har haft det som avsikt, ca 4:30.

Annars den här veckan har jag börjat med lite fart. På Torsdagen la jag in lite snabbare fart i passet och körde 5 km i 3:48 fart och 3 km i 3:35 fart, för att avsluta med 10 gr 200m i hallen. Ca 34 på dom. Inga skrämmande tider något av dom, men med den ansträngningsnivån jag låg på var det okej. 
På Lördagen blev det 8 gr 4 minuter i strax under 3:30 fart. Väldigt kontrollerat med en bra känsla. 

Nu väntar en vecka med lite mer mängd, men samtidigt sträva efter att vara pigg till de lite snabbare passen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0